Längesedan

Ja nu var det ett tag sen jag bloggade, sorry!
Jag har haft fullt upp med att shoppa på Gekås, vara på ultraljud och hos bm och så har jag varit sjuk och packat :)
 
Så vart ska vi börja?
 
Vi va på Gekås och shoppade, jag, Vicky och Carro. De va kul, mycket folk och massa att shoppa :D Jag lånade en rullstol så jag slapp gå runt hela affären och det var så smidigt! Folk har sån respekt när man kommer med rullstol, alla flyttar sig och man får komma förbi överallt hihi. Hade aldrig klarat av att gå runt där utan den, gick inte mycket alls för så fort jag ställde mig så kom sammandragningarna. Dom har ökat markant på sista tiden, men det börjar ju närma sig förlossning så det är väl bra att min livmoder övar.
 
Jag shoppade lite smått och gott och här kommer lite bilder:
 
Tre tjejer och en överfyllde vagn, det mesta va mitt ;)
 Eller ja helt ärligt så det mesta va barnens haha.
 
 
En perfekt skötväska som inte kostade multum, passar perfekt på vagnen och jag kommer få plats med en massa saker, plus att man fick med en liten typ madrassliknande grej som dom kallar skötbädd. Känns bättre att lägga dom på en sån om man är ute och åker och måste byta på nån rastplats eller så.
 
 
Ett litet startkit till bb-väskan, ska åka och shoppa resten i veckan. Lite pyjamaser och några fler bodys. Dom hade väldigt dåligt med små bebiskläder men fick med lite i alla fall, köpte lite i en storlek större också men misstänker att storlek 44 blir perfekt att ha med till bb.
 
 
 
Varsin supersöt filt fick dom också, men ska köpa två lite mindre smidigare att ta med till bb. Dom där är stora och fluffiga och perfekta att ha i vagnen ute när det är lite kyligt :)
 
Jaha vad har hänt mer då? Jo mitt sfmått har växt 5 cm, eller ja hade växt för en vecka sen. Så nu är det uppe i 39. Tänkte fortsätta på kurvan jag ritade men jag gör det på fredag för då ska jag till bm och mäta igen :)
Allt såg bra ut, jag fick träffa en ny bm för min va sjuk men det gick bra ändå. Hjärtljuden lät bra och som sagt magen har växt en hel del.
 
Sen va vi på ultraljud igen och då vägde barnen 1500 och 1600, dom håller sig strax under normalkurvan men fortfarande helt okej i vikt. De normala då hade varit runt 1700 så det är inga stora skillnader :) Dom sköte sig fint och låg och myste medans bm kollade och allt såg jättebra ut. Dom ligger med huvudena neråt fortfarande och jag tyckte tvilling nummer 1 som ligger längst ner och som just nu heter Loke (den andra heter Lukas men när dom kommer ut kanske man byter eller ändrar helt man vet aldrig) låg längre ner än han gjort förut och då sa bm : ja han vet vart han är påväg. Det känns ju bra att han vet det, för jag vill ju inte göra kejsarsnitt så jag hoppas han håller sig med huvudet neråt :)
 
 
Lokes ansikte :)
 
 
Och Lukas, såkul att man verkligen ser att det är bebisar nu, första ultraljudet va ju bara två klumpar och sen såg dom ju lite mer alienliknande ut och nu ser man att det är två små bebisar med gosiga runda kinder :)
 
Längtar nåt otroligt tills dom kommer ut <3
 
Slänger in en bild på mig själv så ni får se tjocfkismagen :D
 

Vi bor på landet den här veckan, svärfar med fru är på Cypern så vi är hund och husvakt. Helt underbart att bo på landet och imorgon flyttar vi till vårat hus på landet så no more lägenhet! Då ska det inredas barnrum så det står härliga till. Längtar tills jag får bädda spjälsängen och ställa upp skötbord och vika in alla bebiskläder i deras byrå. Har gjort massa pärlplattor som ska sättas ihop till två mobiler också. Äntligen får man fixa och dona och så ska ju såklart bb-väskan packas klart :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0