Barnvakt eller inte

Ja så fick man höra att man inte ska lämna bort barnen en hel natt.

Ja nu blev det ju inte så i alla fall för barnen har blivit sjuka så dom får sova hemma inatt :)

Men om dom inte hade blivit sjuka så hade dom sovit hos sin farmor inatt.
Jag tycker det är okej att lämna bort barnen om man vet att dom klarar det. Har man barn som inte blir tröstade av nån annan än mamman eller vägrar ta flaska eller på annat vis visar att dom inte alls trivs nån annastans än hos mamma och pappa då ska man självklart inte lämna bort dom!

Mina barn har enda från början vant sig vid att bäras, tröstats och när vi introducerade flaskmatning också matats av andrs än mig och deras pappa. Dom har blivit lämnade hos sin farmor, hos min farmor, hos sin farfar och med sina faddrar flers gånger utan att vi märkt minsta klagomål från dom. Dom har inga problem att bli tröstade av andra, matade av andra eller somna i nån annas famn. När jag va liten va jag ofta gos min farmor och hos mormor och jag har inte lidit av det.

Jag skulle ju aldrig lämna barnen hos nån dom inte känner igen eller känner sig trygga hos.
Alla gör som dom vill och helt ärligt så är jag alldeles för källkritisk för att lita på såna där artiklar jag fick som länk. Ge mig några vetenskapliga artiklar så kan vi börja snacka :)

Älskar mina pojkar och skulle aldrig göra nåt jag trodde dom skulle lida av.



Idag har vi sjukmys i soffan, stackarna har blivit smittade av mig och snoret rinner, som tur är så är febern borta för tillfället :)



Dom börjar bli för stora för att ligga på mamma nu haha.

och en till sak, på fredag drar jag och Jocke på kryssning, utan barnen. Jag är säker på att dom kommer ha det jättebrs utan oss och på lördag får dom tillbaka två pigga, glada föräldrar som orkar mer efter lite egentid :)


Kommentarer
Postat av: Susanna Maria J

Jag tror verkligen man kan behöva lite egentid ibland, som du säger kommer man ju tillbaka desto piggare och orkar mer. Ha en fin kryssning! Kram från Oslo :)

2014-08-30 @ 16:44:08
URL: http://oslofru.com/
Postat av: Viktoria

Jag tror bara det är bra för barnen att vänja sig tidigt vid att andra också kan trösta, mat och söva. Mammiga barn som aldrig går att lämna bort kanske funkar för vissa men andra vill ju faktiskt kunna kapa navelsträngen nån gång ;-)

2014-08-31 @ 08:26:24
URL: http://frokenfluor.blogg.se
Postat av: jennie

Jisses vilka två godingar du har! Blir alltid lite avundsjuk på de som fått tvillingar för det är så unikt. Varför blir man alltid bebiskär när man ser sånna här bilder?

2014-08-31 @ 22:12:05
URL: http://www.frublomsterknopp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0