Jag som mamma

Jag tänker mycket på hur jag kommer bli som mamma, jag vet ju hur jag vill att det ska bli, hur jag vill vara men man vet ju aldrig om det verkligen blir så.
 
Jag vill vara en sån mamma som barnen kan prata med om allt, jag vill att barnen ska kunna komma till mig med alla sina problem, alla livets frågor och ja allt helt enkelt. Jag vill vara en sån mamma som dom kallar världens bästa mamma och verkligen mena det.
 
När det gäller uppfostran så vill jag vara hård men rättvis, jag hoppas verkligen inte jag kör med tomma hot för det är det värsta jag vet.
 
"Äter du inte upp maten får du ingen glass!"
Barnet äter inte upp men får glass ändå.
Hur ska barnen då lära sig??
Dessutom är det nog det värsta hotet av dom alla, äter du upp maten varje gång? Nej!
Självklart ska barnen äta, men lägger jag upp en portion som jag tycker ser bra ut så betyder ju inte det att barnet verkligen orkar äta upp allt.
 
I alla fall, inga tomma hot!
Sen tycker jag det ska va rättvist mellan alla barnen, ingen ska få mer eller mindre saker, kärlek eller uppmärksamhet.

En annan sak är det där med pengar, mina barn ska få veckopeng eller månadspeng de får dom välja själva och sen har dom möjlighet att få mer om dom hjälper till hemma, vissa sysslor får dom hjälpa till med men om dom gör saker utöver det så ska det belönas :)
 
Det ska bli otroligt spännande och se hur jag blir som mamma och hur mina barn växer upp och blir :)
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0