Kärve tycker - Sära på tvillingar

Det finns en hel del diskussioner om man ska sära på tvillingar eller inte, varsin säng, varsit rum, olika klasser i skolan.
 
Jag har hört och läst om människor som tycker att man ska sära på tvillingar så fort det går, men varför då undrar jag?
Självklart om dom stör varandra på nätterna så ingen av dom får sova då kan de ju vara smart att ha dom i olika sängar, men så länge de fungerar och barnen mår bra och får sin sömn så ser jag inget fel med att ha dom tillsammans.
 
Jag funderar på att bygga ihop våra två spjälsängar till en stor sen när dom ska sova i eget rum, då har dom ju stor yta att sov på men ändå närheten till varandra. Jag tycker personligen att mina killar ska få vara tillsammans så länge dom vill, dom får dela rum tills dess att dom säger att nej mamma nu vill vi ha varsit rum. Samma sak på dagis, dom får gå i samma grupp om det fungerar bra, märker man att dom bara är med varandra och ingen annan så kanske man ska börja fundera på om det kanske är bättre att sära på dom, för även om man vill at dom ska vara bra vänner så är det ju bra om dom släpper in andra i sin vänskapskrets också :)
 
Dom skapades tillsammans och så länge det funkar ska dom även få leva tillsammans :)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0