Besök hos bm

Ja idag var det dags för besök hos bm, de va längesedan sist och hon tycker det är så roligt, jag är hennes första tvillingmamma :D
Vi fick lyssna på hjärtljud och det va fullt liv där inne, dom bökade runt och ville inte alls ligga still så hon kunde lyssna ordentligt. Tydligen har dom rätt lika hjärtslag också så hon hade lite problem at urskilja två hjärtljud men tillslut lyckades hon höra två hjärtljud med några hjärtslags skillnad.
 
VI kollade mitt blodtryck också, som har gått upp lite men inte oroväckande som tur va. Kollade även järnvärdet och de va lågt så nu ska jag börja äta järntabletter, då kanske jag blir lite piggare och slipper bli yr i huvudet ibland :)
 
Tycket ju att jag tar det otroligt lugnt men tydligen inte tillräckligt så nu får jag väl försöka vila ännu mer, hur nu det ska gå till. Får nog be min kära sambo gå ut med hunden oftare, i alla fall en gång om dagen så jag slipper sammandragningar och annat.
 
Om 3 veckor ska vi tillbaka och kolla igen så allt är bra, sen hoppas jag att jag snart får kallelse till nästa ultraljud, det blir nån gång i slutet på mars.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0