Droppar, bajs och tuttar




Många droppar blir det när man är liten.
D-droppar får alla barn, 5 droppar en gång om dagen :)
Järndroppar får alla barn som väger under 2,5 kg när dom föds, 2 droppar morgon och kväll tills dom väger över 4 kg då ska dom ha 3 droppar morgon och kväll.
Tyvärr blir dom hårda i magen av järnet så jag har börjat med sempers magdroppar, 5 droppar om dagen.

Kan säga att magdropparna hjälper, tror lille Lukas tömda hela tarmen och gick ner nåt kg nyss. Skönt för honom. Hoppas det håller i sig så han fortsätter bajsa och så hoppas vi att Loke släpper en bomb snart han också :)

Tuttarna då, de va bra igår väldigt lite öm och ingen feber, idag är jag jätteöm på ett annat ställe och har fått feber igen :( så imorn ska jag till amningsmottagningen för och ta lite prover så det inte är nån infektion eller så. Håller tummarna för att det ger sig för det här då fan inte kul. (ursäkta klagomålet ;) )


Kommentarer
Postat av: Viktoria

Ibland får man faktiskt klaga! Speciellt när man har ont! Bättre det än att gå och hålla allt inom sig och sen explodera ;-)
Hoppas det blir bättre i tuttarna!

2014-07-13 @ 19:05:27
Postat av: mammamedmera

hej!
Hittade till din blogg när jag googla runt på tvillingar under min graviditet! Fick själv tvillingdöttrar i april och tycker det är jättekul att följa din blogg! känner igen mig i mycket av det du skriver....

2014-07-14 @ 09:48:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0