När amningen inte längre är mysig

Alltså nu har jag helammat i 5 månader och jag känner bara, när fan äre slut??
 
Nu blir det ett sånt här inlägg där ni måste läsa hela texten och försöka tänka er in i min situation innan ni kritserar mig!
 
Jag är jätteglad att jag klarar att amma båda barnen och jag är stolt och nöjd över mig själv som orkat och som klarat av att producera mjölk till båda barnen. Det känns jättebra att ha gett barnen den absolut bästa starten i livet med den absolut bästa maten ett barn kan få. ja ersättningen som finns idag är också jättebra men inget slår bröstmjölken. Man är inte en dålig mamma om man inte ammar jag ser absolut inte ner på dom som inte ammar, alla gör ju det som känns bäst, det som funkar för en själv och ja vissa kan ju helt enkelt inte amma.
 
Amningen är för vissa mer än bara mat, en stund att mysa och vara nära sin bebis och ja jag håller med, jag älskar det ibland, när jag bara ammar ett barn, då är det mysigt. När man kan ge all uppmärksamhet och närhet till ett barn, när man kan ligga/sitta och göra sig bekväm. Men med två, nej jag tycker inte det är så mysigt, man sitter lagom skönt (jag har svårt att sitta still i samma position länge). .Känns som amningen bara är mat, dom ska äta sen är det klart.
"Men amma dom en och en då, då är det ju mysigt"
Ja men det tar dubbelt så lång tid och hur gör jag då när jag är ensam? Ammar ett barn och låter det andra skrika? Det är ju inte så mysigt det heller direkt. Ibland ammar jag dom en och en, när det faller sig naturligt och det gör det ibland.
 
Men ja, jag är rätt trött på det här. Tänkte ett tag att jag skulle börja pumpa och bara ge flaska, men när ska jag hinna pumpa då och hur gör jag det när jag är själv hemma? Nej det går inte!
Men snart, snart är Jocke pappaledig och jag börjar praktiken, då ska jag nog bara ge flaska. Förhoppningsvis har vi börjat byta ut nåt mål mot gröt eller så också så att det blir mindre mjölk.
 
En till sak med amningen, jag blir ju så låst! Jag måste ju ara med barnen nästan hela tiden eftersom jag har maten. Nu har jag ju en massa utpumpad mjölk så nån annan kan ge falska, men jag vill ju inte störa mjölkproduktionen allt för mycket så då måste jag i alla fall pumpa.
 
Sen är det den här tröttheten! Det tar en enorm energi av kroppen att producera mjölk så jag är ju i stort sett konstant trött.
 
Men jag kämpar på, allt för barnen <3 Så länge dom vill ha mina boobies så får dom det, och jag tänker inte tvinga i dom mat, vi provar oss fram och övar på att äta och tills det funkar får dom bröstmjölk från mig och ibland från flaskan :)
 

Det här, det är mys för mig. Att ha barnen nära, ett i taget eller båda och så somnar dom och det är så mysigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0