Att be om hjälp

När man sitter hemma med två gnälliga barn som kräver ens uppmärksamhet 90% av sin vakna tid vilket är mer tid än tiden dom sover och dessutom har två tentor och ett pm att plugga till, plus disk, tvätt och annat städ som behöver göras och för att inte glömma: en hund som behöver ut och en del mys.

Då borde man be om hjälp, rent logiskt alltså eller välja bort nånting och minska ner på allt. Men sån är inte jag, jag är tjurig och envis och ber inte om hjälp.

Jag kan själv! Jag klarar allt!

Ibland önskar jag att jag va en sån som bad om hjälp, jag tackar oftast nej till hjälp. Så för att hjälpa mig ska man hellst gissa sig till vad jag behöver och bara göra det utan att fråga.

Det här är min sämsta egenskap och har varit så hela mitt liv, vem vet en dag kanske jag lär mig :)


Kommentarer
Postat av: Viktoria

Du kan alltid be mig om hjälp. Just nu har jag fullt upp med LIA och skola men det kommer lugna ner sig om några veckor och då ställer jag gärna upp på att passa pojkarna eller städa eller laga lite mat, vad som helst du behöver hjälp med! (Men helst inte ditt pluggande, det får du sköta själv ;-) haha

Svar: Meh varför kan du inte plugga åt mig? det som är så kul ;)
Nathalie Kärvegård

2014-09-23 @ 15:16:49
URL: http://frokenfluor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0