Hård start

Ja då har skolan börjat och vi kör på dag nummer två. Det är mycket i skolan den här veckan, kursen är kvantitativ metodteori, det är forskning. Galet tråkigt! Vi ska kunna det för att sen kunna ge en evidensbaserad vård, alltså vi ska kunna hålla oss uppdaterad med forskningen och vara källkritiska och så.
 
Menmen vi ska i alla fall skriva ett pm, jag och Matilda. Blir lugnare efter den här veckan, då har vi inga föreläsningar bara några seminarium och handledartider, sen bli det tenta och så ska pm:et skickas in. Sen har vi en annan kurs där vi ska skriva hemtenta och sen börjar äntligen praktiken i 10 veckor :D
Nästa termin har vi bara en uppgift, vi ska skriva ett examensarbete, en stor c-uppsats, hua! Pm:et vi skriver nu är en början på den uppsatsen så vi har ju börjat i alla fall.
 
Sen kör vi sista terminen med en himla massa praktik, sen äre klart, sen är jag sjuksköterska. Läskigt att börja jobba med nåt man är utbildad till och ska kunna. Jag har mest jobbat som vikarie tidigare och då kan man ju alltid skylla på att man inte vet för man "bara" är vikarie, det går inte sen haha.
 
Men nu kör vi på den här kursen och sen tar vi resten sen när det kommer :)
 
En bild på mamma och Loke.
Snart ska barnen packas in i bilen och köras till mamma som ska ha dom medans jag är på föreläsning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0