Kärve tycker - Låta barnen titta på tv

I den bästa av världar så skulle jag låta det gå minst två år innan barnen tittar på tv, varför vet jag inte, det bara känns som att små barn inte ska kolla på tv.
Tyvärr tror jag dom kommer börja titta innan, men inte innan dom förstår nåt.
 
Skulle aldrig sätta dom framför tv:n nu, trots att dom säkert skulle vara både tysta och lugna, men helt ärligt så räcker det med att sätta dom framför fönstret, det räcker.
Tror inte det är bra för varken ögon eller hjärna att sitta framför tv:n när man bara är 3,5 månad. Jag kommer nog försöka vänta så länge det går, minst ett halvår, gärna längre innan jag medvetet sätter dom framför tv:n. Sen står den ju på och sitter jag med barnen i soffan och dom småkikar lite så gör dom.
 
Jag tror att om jag sätter mina barn framför tv:n redan nu så kommer dom vilja titta mer, vilket säkert underlättar för mig men som sagt, jag tror inte det är nyttigt nånstans.
 

Håll käften morsan, ge mig en påse chips, en stor skål godis och dra på nån skoj tecknad rulle!
 
Sen när barnen kan titta på tv och film så ska dom få se sånt jag är uppväxt med, ni vet gamla disneyfilmer och Astrid lindgren och såna saker :)
 
Får era små bebisar kika på tv?


Kommentarer
Postat av: Madde

Jag har ju tre barn och har aldrig upplevt nå problem med tv tittande inte.. Den står ofta på då vi är hemma men de tittar bara om det är nå bra. Min 5 åring ser film ibland (ej dagtid såvida det inte är sjukdom osv) min 3 åring vill inte se (förutom vissa filmer) och min 1 åring vill inte alls se. Det där löser sig naturligt ;)

Svar: Det tror jag också men det finns dom som sätter sina småbebisar framför tv:n och det är väl skönt för då håller dom sig sysselsatta en stund själva men jag tror an då skapar ett behov för barnen som dom egentligen inte behöver :) Barn ska leka inte sitta framför tv:n hela dagarna, det är min åsikt :) Skönt att ha barn som inte är intresserade.
Nathalie Kärvegård

2014-09-01 @ 17:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0