Skrik och panik

Jag håller på och go crazy! För typ en vecka sen satte jag mig som vanligt i soffan med ett barn på var sida, la till dom vid tuttarna och dom sög typ ett eller två sug var sen skrek dom, i ren panik, tårarna sprutade och dom panikskrek! Inget jag gjorde hjälpte och jag fattade ingenting, efter nån minut (kändes som en evighet) så blev dom tysta och åt som om ingenting hade hänt. Vad fan hände där? Tänkte jag men ja dom åt och va nöjda så tänkte att de va väl nån fix ide, men nej då det fortsatte varje eftermiddag i en veckas tid, idag har Lukas varit lugn och mest skrattat vid tutten och ätit såklart men Loke däremot gjorde som vanligt vid måltiden som dom äter på eftermiddagen, jag gjorde allt men ingenting fungerade tillslut fick jag låta Lukas ligga och äta och så fick jag hålla Loke i famnen med nappen i mun och lugna honom, tillslut somnade han och när Lukas hade ätit klart då gick Loke med på att äta. Sen när dom skulle få sista maten innan läggdags så var det samma sak, Lukas åt men Loke skrek och skrek och skrek. Jocke tog honom och lugnade honom men så fort han kom nära bröstet så skrek han, vi provade flera gånger och tillslut gav vi upp så han fick sitta i pappas knä tills Lukas var klar så la vi Lukas i sängen och jag tog Loke och la mig i vår säng och liggammade då åt han.
 
Jag hoppas verkligen det här går över för det är det värsta som finns när ett eller i värsta fall två barn skriker och man kan inte göra nånting!
jag har lärt mig att skärma av och inte by mig när ett barn skriker om jag till exempel byter blöja på den andra ör då vet jag att jag inte kan göra nånting åt det i alla fall men när man har barnen hos sig och man verkligen gör allt och dom bara skriker och skriker vad man än gör då blir man lite lätt galen!
Jag är glad att man har en spärr att inte skada eller göra nåt som skulle kunna skada barnen, jag älskar mina barn och vill absolut inte skada dom men man blir galen när två barn panikskriker och inget man gör hjälper och det har hänt att jag tänkt att jag reser mig och går nu och skiter i det här, men har man två barn i knät så är det inte en så bra lösning på problemet. Tolka inte det här nu som att jag vill eller på nåt sätt skulle kunna skada mina barn för så är det inte!
 

Loke är mycket charmigare när han är såhär glad och lycklig än när han panikskriker ;)
Lukas också för den delen hehe.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Hur gamla är pojkarna? Du tror inte det kan vara tänder på g? Så har mina betett sig exakt. Min minsting började vid tre mån (tänderna kominte upp då men biverkningarna kom)sen efter tre mån kom de första.han kunde me bara skrika i panik som om någon knep han och sen efter en stund som om det aldrig hade hänt.

Förstår dig med där att skärma av, jag gör exakt likadant.Min man är bortrest mest av tiden och ibland händer det att alla behöver ens hjälp men vad ska man göra man har ju bara två händer. Man prioriterar det "viktigaste" fallet.

Hoppas de är nöjda imorgon kramar

Svar: Har hört flera som ha samma problem just vid 4 månader så tror det är en fas. Imorse gick det bra och dom har ätit två gånger så jag håller tummarna att det fortsätter.
Nathalie Kärvegård

2014-09-21 @ 23:43:36
URL: http://www.frublomsterknopp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0