Vilken j*vla dag

Igår började min astma förvärras, jag tog lite astmamedicin (som för övrigt är några år gammal men har funkat lite halvt ändå) men inte igår, nej det blev bara värre och värre. Hostade nästan lungorna ur mig, men vi gick och la oss och jag sov knappt nånting. Så imorse ringde jag till vårdcentralen, fick komma dit och inhalera och få ny medicin utskriven, kanon! Men hjälper medicinen då? Nej! Det blir lite bättre nä jag tar medicin men en stund senare blir det värre igen :( Så när vi hade lagt barnen fick jag åka tll akuten här i Köping och inhalera och så fick jag kortisontabletter och ja det är väl lite bättre men inte alls helt bra :(
Jag hoppas bara jag får sova inatt..
 
Men det va faktiskt rätt bra på dan efter vårdcentralen så jag tog en ridtur på fina Chevan. Den här gången kämpade vi lite mer med galoppen och han fattae den men han studsar så mycket och drar ner huvudet så jag tappar balansen och ja rent reflexmässigt drar man ju i det man håller, tyglarna, för att hålla sig kvar och då bromsar jag ju så han saktar ner. Han fattar galoppen jättefint när man longerar så nu ska vi vänta lite med galoppen när jag sitter på ryggen så ska vi koncentrera oss på att bygga lite muskler så han orkar mer, då tror jag det blir lättare :)
 
MysChevis <3
 
Så kul att få rida den här fina varmblodskillen, jag och Emelie har lagt upp en plan för hur vi ska få honom i toppskick och jag kommer blogga under resans gång så får ni se hur det går ;) Just nu är han svag och orkar inte så mycket så de blir bara korta ridturer och inte så mycket krav, Emelie kommer köra från marken tills hon får rida igen, då blir det tömkörning och longering. Jag rider, mycket skritt och trav, nästa gång kör vi nog lite bommar på marken, sen ska vi till ridhuset nån dag och så tänkte vi åka till nåt ställe där vi kan backträna lite, det är ju superbra träning för hästar :D och människor för den delen ;)
 
Nu ska jag sova, hoppas det går bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0