07.20!!!

Barnen vaknade 07.20 idag :D
Kan ju förstå att dom vaknade typ 07.30 igår eftersom vi ställde om klockan så den va ju typ 6.30 i deras huvuden en igår somnade dom 19 om vanligt och ja jag trodde ju dom skulle vakna mellan 6-7 som vanligt men ja blev glatt överaskad! En pigg och utvilad mamma som bara behövde gå upp en gång inatt och ge Lukas nappen, skönt nu när vi ska brja en ny kurs idag, eller ja två kurser är det ju som går samtidigt. Barnen är också pigga och glada, det måste ju vara skönt för dom också att slippa vakna flera gånger på natten och få sov ut ordentligt, hoppas bara det håller i sig!
 
Snart kommer farmor och är barnvakt så jag kan åka till skolan, lyckligtvis är första kursintroduktionen flyttad till imorn så jag hinner träna innan :D
Sen efter lunch så ska vi ha intro i en kurs som heter patologi, diagnos och behandling inom psykiatri, geriatrik och pediatrik.
Geriatrik är älde och pediatrik är barn, det ska bli jättekul :) Pediatrik och psykologi är det jag ser fram emot mest. Samtidigt som den här kursen så kommer vi läsa grundläggande folkhälsovetenskap inom hälso- och sjukvård, det ska också bli intressant. Äntligen får man en strukturerad tillvaro igen. Kommer bli mycket plugg och det ska bli skönt på ett sett. Nu har livet bara rullat på, vi har inte haft så jättemycket att göra med c-uppsatsen så dagarna har bara rullat på och alla har varit likadana, inget speciell md helg eller så. Visste knappt vilken dag de va ibland haha. Men nu blir det ordning på livet igen. Tur jag har farmor som kan ta hand om barnen när jag är i skolan :)
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0