Ups and downs

Livet går ju upp och ner, känslorna går upp och ner, motivationen går upp och ner, ja hela livet är upp och ner haha.
 
Men i alla fal, nu har jag kommit till en punkt dit jag alltid kommer med både träning och kost. Träningen vill jag inte sluta med, jag älskar att träna men av nån anledning som kommer jag till en punkt där det känns som att jag sitter fast och jag orkar liksom inte ta i. Det händer varje gång! Nån gång har jag gett upp då och lagt ner träningen, nån gång har jag fortsatt kämpa och sen slutat tillslut i alla fall.
Den här gången har jag en annan strateg!
Jag tänker inte träna nå mer den här veckan, bara promenera här hemma och nästa vecka kör jag bara cardio på gymmet två dagar, sen har dom stängt över helgen för att dom ska flytta till nya lokaler så då tänkte jag köra flytten som en ny start, börja träna efter ett nytt träningsschema och köra igen :) Tror det blir bra, för sluta vill jag inte, jag har ju knappt börjat! 
 
Samma sak med maten, det gick så långt så jag för några dagar sen verklien inte ville äta, jag ville kräkas på maten! Så nu skiter jag i dieter, det funkar inte på mig! Gick knappt ner i vikt och tyckte de va tråkigt och äckligt tillslut. Ja är en matälskare, mat ska man njuta av, det ska va gott och det ska gärna knulla i mun och bli en liten munorgasm när man äter. Så nu ska jag äta "vad jag vill" inga regler och inga jag får inte. MEN jag ska inte smocka i mig massa godis och onyttigheter för det. Jag tänker, husmanskost, tallriskmodellen med lite extra grönsaker och lite mindre kolhydrater med en liten touch av LCHF. Åt så förut och då gick jag ju ner i vikt utan att ens tänka på det för det är sån mat jag gillar och ja varför inte äta så då? Anledningen till att jag har gått upp i vikt (ja förutom att jag va gravid då) är ju det här små ätandet av chips och godis på kvällar och på senare tid på dagarna och ja hela tiden. Så nyttig, god mat utan regler och ångest :D Plus promenader och gym och så fort det börja bli ljusre på kvällen så tänker jag börja cykla nån gång i veckan :)
 
Man måste ju leva lite också och njuta av maten :D
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0