Kikar annonser

Sitter och tittar på hästannonser. Hittar flera fina hästar jag skulle vilja ha. Tänk om man hade några tusen extra varje månad. Då skulle dom gå till sparande haha! Ja sparande så vi kan köpa hus. Men sen när vi har köpt hus då ska jag ha en häst! Minst en, gärna två ;)
 
Drömmen är att ha en läromästare och en unghäst eller en travare som jag kan forma själv, rida in och så :)
Drömma går ju och det gör jag, ofta haha. Men om några år är det inte längre en dröm utan verklighet :D
 
Så länge får jag nöja mig med att rida och pyssla om andras hästar ;) Mest tid lägger jag ju på Chevis, ska snart dit och mysa lite. Vi ska börja med klickerträning så tänkte åka dit och introducera klickern ska bli spännande :D
 
Hur gör man de då? Klickertränar man inte bara hundar?
Man kan nog egentligen klickerträna vilket djur som helst haha.
 
Man börjar i alla fall med att visa hästen att klick betyder godis genom att klicka och direkt ge godis och så gör man det lite när som hellst och överallt tills hästen förstår att klick betyder godis. Sen kan man börja med tricks :)
 
 
En gammal bild på mig och Chevis, nästa vecka ska vi troligtvis till ridhuset och hoppa lite :D
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0