Ny vecka, nya äventyr

Snart sover barnen, då ska jag och min älskade karl mysa ner oss i soffan och glo på tv eller nån film och trycka i oss lite godis och chips, tror vi har lite ostbågar hemma också som jag ska äta upp!
 
Imorgon är det ny vecka, ny vecka och nya äventyr. Då börjar jag om och kör igång igen med nyttig mat och bättre rutiner. Friska barn och massa spännande att se fram emot! Ja barnen är väl inte helt 100 tillbaka än från sjukdomar men dom är feberfria, snorfria och pigga, dom ska bara komma igång med ätandet ordentligt så dom sover bättre på nätterna :)
 
Imorgon ska jag rida Chevan, ska ringa transportstyrelsen och höra hur det är med ridning och cykelvägar. Man får ju inte rida på gång/cykelväg men får man leda hästen? Får man rida på gräset bredvid vägen? Känner att det är bättre att ringa så jag vet än att stå där och bli utskälld av nån random människa. Tänkte i så fall att jag skulle rida lite upp och ner för ströbohög (ja inte hela backen men på baksidan där det finns en liten backe typ) och sen rida längs gång/cykelvägen och bort till en grusväg och kika vad jag hittar för spännande ridväg :D
 
 
Vi va ju på äventyr förra veckan i sommarhagen, spännande att se stallet långt långt där borta :D
 
Sen på tisdag ska jag rida Jason, en welshcob hingst, så jävla fin! Fick prova på lite förra veckan och han är väldigt speciell, precis som jag gillar när hästar är. Man ska inte få allt gratis man ska få kämpa för jävlar va glad och stolt man blir när man lyckas :D 
 
 
Men ja, nu mot soffan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0