Stubbåkern är död..

Det värsta med att Chevan bor där han bor är att det finns en grusväg, thats it! Ingen paddock, nu mer ingen stubbåker, inga härliga skogsvägar (vad vi vet, det finns en skog men man måste gå över ett väldigt blött område för at komma dit och ja ingen vet egentligen vad som finns där haha. Innan stubbåkern försvann så tänkte jag att man kunde rida över stubben och in i skogen den vägen men ja, nu finns ju tydligen inte stubben kvar.. Men det jag saknar är en paddock. Ja man kan nog göra lite enklare grejer på stallplanen men det är för hårt för att hoppa och så. Emelie har en transport så vi kan åka iväg till ridhuset men det är inte alltid det finns tid. Imorgon ska jag rida, då ska jag nog försöka ta mig in i skogen och se vd som finns där, vem vet jag kanske har tur och hittar nå bra skogsvägar ;)
 
Såhär ser det ut:
Röd färg = stallet
Blå färg = grusvägen (gjorde en pil i slutet för att visa vart man kan rida in i skogen (där det är väldigt blött, kanske går att rida runt det blöta på nåt sätt)
Grön färg = en gammal sommarhage
 
 
På andra sidan E18 finns en skog dr man ser gula streck, de är ett motionsspår där det tyvärr är ridförbud, fast bara i motionsspåret så man skulle ju egentligen kunna rida i skogen där ;) Ja nu är det nog dags att utforska, jag menar det finns ju ingen annastans att rida :P
 
Ingen som råkar veta hur det ser ut i skogen där? Eller känner nån som bor p andra sidan skogen som har en paddock man kan få låna? ;)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0