Utedag

Idag ha vi varit ute i stort set hela dagen, det har varit så skönt! Barnen har lekt och lekt, tittat på korna och krypit omkring. Vi har även ändrat lite rutiner här hemma.
 
Vi ska testa att ha en sovstund om dagen bara, Loke fattade grejen men Lukas ville sova en liten stund på eftermiddagen också :)
Nu härjar dom runt i vardagssrummet medans jag sitter i soffan och skriver, karln är fortfarande ute och klipper äppelträn, snart klart!
 
 
På förmiddan vr det lite kyliagre så overallerna åkte på, vi lekte med bollen och kikade på korna. Loke ville klappa, men korna vågar inte riktigt bli klappade :P Han pekade och sa da hea tiden.
 
 
När barnen sov tog jag en cykeltur, nästan 9 km blev det :D Längtar tills jag har en kärra så jag kan få med mig barnen och kan cykla, så trött på att gå hela tiden haha.
 
 
På eftermiddan vad det varmare så då fick dom ha lite mindre kläder och kunde röra sig mycket bättre haha. Pappa klippte träd hela dagen!
 
 
Sen åt barnen mellis ute, så mysigt! Leverpastejmacka, smaskens! (tyckte dom, inte mamma)
 
Vi avslutade med att kolla på Moffa när han bytte däck, sen gick vi in och åt mat. Nu ska dom snart få lite gröt och sen sova.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0