2 månader till

Planen va ju att barnen skulle skolas in på dagis nästa vecka, men de va nr jag trode att jag skulle börja termin 6 om två veckor. Men men nu är det som det är, högskolans regler säger att om man inte är behörig för VFUn (praktiken) 3 veckor innan start så försvinner de två första platserna, ja alltså man får inte gå den kursen helt enkelt. Idag ska jag göra tentan, tentan som jag gjort 5 gånger nu, tentan som jagar mig och som jag hatar! Men jag känner mig redo, nu jävlar! Jag ska klara den jag bara ska det! Och då får jag börja skolan igen vecka 47 då är det praktik till nån gång i januari när terminen tar slut. Sen tar jag examen med mina klasskamrater fast jag slutar inte skolan utan jag får gå en kurs på vårterminen, ja den kursen jag skulle ha gått nu alltså :) Så nån gång i mars borde jag vara färdig sjuksköterska :)
 
Försökte i alla fall få jobb nu i september och oktober men det va så luddigt och dom visste inte om det behövdes, kanske nåt pass då och då men nej då kan jag lika gärna va mammaledig, har ändå dagar så det räcker så nu är vi lediga och hemma till vecka 46 då ska barnen skolas in på dagis :D
 
Känns rätt skönt faktiskt, nu när jag vant mig vid tanken. Vi ska njuta, jag ska försöka komma igång med ridningen och så ska vi njuta ännu mer av att vara lediga :D Och leka massa med barnens vänner och mina vänner :)
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0