En helt vanlig dag

Tänkte skriva hur en helt vanlig dag i vårt liv ser ut :D
Vi går upp ca 6-7 på morgonen, byter blöjor och fixar, sen äter vi frukost.
Efter frukosten leker barnen och jag tar det lungt i soffan och vaknar till, bloggar lite, dricker te och myser med barnen när dom kommer och vill mysa :)
 
Sen är det dags för mellis typ runt 9 och sen går vi oftast ut och går, eller ja jag går och barnen sover i vagnen :D Brukar bli en timmes promenad ungefär, ca 5 km, perfekt för mamma!
 
Sen är det utelek, nu är ju vädret på topp så då är vi ute så mycket det går. Ute gör vi massa olika saker, går omking och njuter, leker i sandlådan, matar korna med äpplen, åker bobby car, går lite till, äter vinbär, jagar katter, hänger tvätt och klättrar upp och ner för trappen :)
 
 
Idag besteg vi berget vi har i trädgården, eller ja stenen men det kändes som ett berg för barnen, dom kämpade, ramlade, kämpade lite till och tillslut kunde dom gå både upp och ner utan problem. Härligt hur dom kämpar för att klara alla hinder livet ger dom :D
 
 
Sen hittade Loke ett äpple som han såklart skulle kasta ut i hagen även fast korna inte va där :P
 
 
Man hinner mycket på en dag, eller ja det här var ju vad vi hann innan lunch ;) Efter lunchen va vi ute igen och lekte och lekte, sen va vi upp i barnens sovrum och fixade, dom rev ur alla lådor och jag försökte städa. Efter mellis vid 14 sov dom i vagnen och jag städade lite mer i deras sovrum. När dom vaknade va vi ute och lekte igen, tills dom tröttnade då gick vi in så jag kunde börja med maten. När deras pappa kom hem åt vi mat sen åkte vi hem till barnens farfar en sväng och ja nu sover barnen gott. 
 
Vi vuxna ska också sova snart. God natt!
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0