Dagen idag

Sitter här i soffan efter en dag med full fart, som vanligt. Väntar på mat, karln i huset fick bestämma så nu är han och köper mat :P jag får en avocadosallad, asgott!
Barnen sover, önskar lite att jag också gjorde de, fast först vill jag ha mat haha.
 
Dagen då: Efter några timmars lek hemma åkte vi till stallet och myste, jag red och barnen sov i vagnen när farmor gick med dom.
Sen myste dom med Chevan och så åt vi lunch i stallet :)
 
 
Första gången vi rider ut helt själva och det gick superbra :D Han har nerverna på utsidan och det mesta va läskigt, han backade ner i diket några gånger och försökte övertala mig att vi skulle gå hem men det gick inge bra :P Vissa gånger steppa han på tårna och ville dra iväg i trav men inte heller det lyckades han med. Men samtidigt var han väldigt duktig och gjorde halt när jag ville och ökade farten när jag ville så jag är nöjd :D
 
 
Mina dirskor va dyngsura, dom har visst stått ute i regnet haha. Men jag red i mina gummiskor och det gick ju det också :D
 
 
Han är ju så jävla fin :D För varje gång jag rider honom eller hanterar honom så känner jag verkligen att jag har hittat rätt! Han är en riktig toppenhäst, lite nervig och omusklad men ändå så positiv och sammarbetsvillig (för det mesta i alla fall). Nästa vecka ska vi till ridhuset och hoppa lite, det ska bli jättekul han tycker at det är skitkul!
Dessutom har han en härlig ägare som jag kommer riktigt bra överens med, vi har ju kännt varandra några år nu :)


Kommentarer
Postat av: Maria Larsson

Härligt att det gick så bra :)

2015-09-03 @ 19:49:56
URL: http://allamarsvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0