Dubbeltrubbel

-Ni kommer få det dubbelt så jobbigt
-Oj ska ni ha tvillingar, va kul men gud va jobbigt det kommer bli.
 
Ja många kommentarer får man, oftast blir folk överraskade och önskar lycka till och grattar och det är mycket positivt. Men människor är också duktiga på att berätta hur otroligt jobbigt det kommer bli, dubbelt så jobbigt och dubbelt så dyrt.
Ja visst det kommer bli jobbigt men tänk på en annan sak, vi kommer få dubbel lycka och dubbel kärlek. Dubbelt så många roliga gulliga kommentarer, dubbelt så många fina "jag älskar er mamma och pappa"-teckningar.
 
Ja det blir dubbelt av allt, både positivt och negativt och jag är helt säker på att det positiva överväger allt det negativa med hästlängder!
 
Ni som har barn vet ju vilken underbar känsla första leendet ger, jag får uppleva det två gånger. Första gången barnet tar sina första steg, jag får uppleva det två gånger, första gången man får höra barnet säga mamma, jag får höra det två gånger.
 
Ja ni med två eller fler barn har också fått uppleva detta flera gånger, men jag får göra det på kort tid :D
Dessutom har mina barn alltid varandra, jag behöver inte få dåligt samvete för att jag måste diska eller städa och lämna barnen att leka själva, dom har ju som sagt varandra att leka med.
 
Ska jag vara helt ärlig så ser jag faktiskt bara positiva saker, jag tror fortfarande att vi kommer hitta egna lösningar på alla små vardagsproblem, precis som dom som får ett barn :)
 

Dubbel kärlek till mina mirakelpojkar <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0