Mat är kärlek

Jag älskar mat! Mat är kärlek! Jag är en sån som tycker frukosten på hotellet är viktigare än hur vida rummet har en skön säng :P
 
I alla fall, förra veckan så blev det en hel del fusk och det är okej! Livet kommer ju föra allt vad nyttigheter och sånt heter. ibland får man lägga "dieten" på hyllan och bara låta det bli som det blir :) Den här veckan har jag tagit igen det, snart förlorat dom där 2 kg igen så nästa vecka kan ja börja gå ner och förmodligen komma under 80 kg, det har varit lite av en milstolpe så jagg hoppas det går!
 
Jag har i alla fall kört en mild form av flytande diet, jag har druckit drickkvarg till frukost (lindahls är så galet goda!) och sen soppa till lunch, viktväktarnas nudelsppa och champinjonsoppa är supergoda! Idag gjorde jag hemmagjord kantarelsoppa, mmmums!
 
Till middag har det livit långkok som: Kokt kyckling med currysås, familjen åt ris och jag åt stekt vitkål till. Pulled pork med klyftpotatis och coleslaw, köttgryta med kokt potatis och idag blev det lax med kokt potatis och en kall limesås.
 
Här har ni lite bilder:
 
 
Kokt kyckling, en hel kyckling och massa gotti. Kokade i nån timme och köttet ramade av benen och de va såå gott! Gjorde en hemmagjord currysås också :D
 
 
Pulled pork, också riktigt gott! Gillar långkok som bara står och puttrar på spisen eler i ugnen i flera timmar, bara ha i allt och låta stå och vips äre klart :D
 
 
Lax, å lax! Det är helt klart en favvo här hemma så otroligt gott! Köpte en hel laxsida, klämde på två limefrukter, salt och peppar och in i ugnen, hade samma kryddor i såsen med en bas av gräddfil. Det va så gott så jag längtar tills vi får äta resterna imorgon till lunch :D
 
På kvällarna är jag alltid lite småhungrig och sugen på nåt gott så då brukar vi dricka te och äta nån macka till, knäckebröd för min del eller finn crisp :)
 
Imorgon är det lördag, då ska det ätas :D Ska på kalas hos min bror som fyllt 17 och så har jag köpt den nya marabou chokladen som jag äntligen ska få smaka. Vi får besök på kvällen så då ska jag baka en chokladbollstårta/kaka. Visar den senare :D Jag går all in på ätardagar, ätar lite för mycket av allt typ, passar på att äta allt jag inte gör i veckorna. Det gör det lite enklare att leva på nyttigheter hela veckan sen :)
 


Kommentarer
Postat av: Zaisha <3

sitter och dregglar typ! ser så gott ut :)

2015-10-02 @ 19:55:02
URL: http://zaisha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0