Allergi

När jag va typ 13 så blev jag allergisk mot katter, det kom som en chock, vi hade haft katt hela mitt liv, just då hade vi två katter hos mamma och tre hos pappa och jag va snorig heeela tiden! Så jag testade mig och va vist lite känslig mot katt och hund.
Jag har ju haft hund och det gick bra, nu har jag katter och det går oftast bra. Men ibland kommer såna dagar där det inte funkar, då tar jag medicin, tabletter och nässpray så går det över. Nu när vi har så många katter har jag lite problem med astman också, fick åka till vårdcentralen och akuten för att inhalera och nu har jag medicin hemma jag tar varje dag.
Men så kommer dagar som idag, när nget hjälper! Jag har tagit allergimedicin och nässpray, tog till och med vanlig otrivin vid förkylning men ja inget hjälper och det kliar nåt förbannat i näsan! Som tur är har jag i alla fall inga astmabesvär just nu..
 
Dessutom blir jag supertrött av allergimedicinen så nu känner jag mig sjuk, snorig och jävlig.. Kan ju vara så eftersom båda barnen har varit eller är snoriga så är mitt immunförsvar inte på topp och då är det svårt att hålla allergin tillbaka.. Jag hoppas att det går över till imorn, ska ju till stallet och dammet och allt där gör inte det hela bättre direkt :P
 
 
Inhalera mera, såhär såg det ut på akuten för ett tag sen haha. På dagen va jag på vårdcentralen och fick inhalera och så köpte jag astmamedicin, men den hjälpte typ inte så fick åka och inhalea och dricka nå tabletter då blev det bättre :)
 
Ska bli skönt när vi bara har två katter kvar så ja slipper allergin, klart den kommer då och då i alla fall men inte lika ofta som med 6 katter hemma :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0