Älskar att vara mamma

Ju längre tiden går, ju längre tid jag har är mamma desto mer älskar jag det! 
Ja ibland är det skitjobbigt och man vill lämna bort barnen några dygn och vila upp sig, ibland är det såå skönt när barnen somna på kvällen och man får några timmar egentid.
Men allt det jobbiga, allt det negativa försvinner på 1 sekund när barnen kommer och gosar och pussar på en, när dom skrattar så dom kiknar, när dom kommer och sträcker upp armarna och ser så glada ut när man tar upp dom. Lyckan och stoltheten man känner när barnen lär sig nånting nytt, när dom "pratar" på sitt eget språk och man förstår vad dom menar och vill.
När man får beröm över hur härliga och glada barn man har.
 
Ja listan kan göras lång, hade jag kunnat hade jag nog kunnat bli en hemmamamma som fick många barn och stannade hemma. Men ja, vi måste ju äta och bo under ett tak och det kostar pengar så jag får väl jobba som alla andra haha :P
 
Dessutom älskar jag att ha tvillingar, nu vet jag inte hur det är att ha ett barn men jag är rätt säker på att jag får vara med om saker som enlingmammor aldrig nånsin får uppleva, jag menar jag födde ju två barn 1 gång ;)
 
 
 
 
 
16 månader av ren lycka och kärlek!
 
Det måste vara jobbigt att vara pappa, i alla fall för dom pappor som inte är pappalediga lika mycket som mamman, man missar ju massor! Jag hade inte bytt ut det mot nånting i världen! Och trots att det känns pissigt att jag inte började termin 6 i skolan nu så känns det samtidigt helt underbart att få mer tid hemma med mina solstrålar, mina mirakelpojkar!
Jag längtar efter att få se dom växa upp, få uppfostra och ge dom den absolut bästa start i livet jag kan. Jag ser också fram emot att få fler barn för det är ju helt underbart med barn! Det är livets mirakel <3


Kommentarer
Postat av: Tilda Barkselius

Åh vilka härliga bilder, så mycket kärlek och så mycket värme att jag blir helt varm om hjärtat. Massa kramar till er!

2015-09-13 @ 20:15:02
URL: http://fluring.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Vilka fina barn och vilken fin mamma du är! Känns väldigt äkta :)

2015-09-13 @ 20:19:37
URL: http://shittydays.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0