Kissebebis

Ja vi hade ju 9 katter ett tag, pust de va jobbigt! Nu har vi "bara" 6 kvar. Pyret, Grynet och Grynets fyra småttingar.
 
Pyret ska steriliseras på tisdag så vi slipper fler kullar från henne. Hon var väl en helt okej mamma, ena dog tyvärr tidigt och mjölken räckte inte riktigt till så jag fick stödmata en av ungarna, eller ja två men den ena dog ju ändå tyvärr :( Sen skötte hon ungarna precis lagom mycket, men hon va brta mycket också, ute och röjde och ungarna blev lite vildare än Grynets ungar. Men dom va ändå trevliga kater, både Pyret och Grynet är ju supertrevliga och keliga katter så ngarna prägas ju av det :)
Dom har nu kommit till nya hem och det verkar funka bra :)
 
 
Jag tycker Pyret är superfin, älskar hennes små toffsar på öronen :D
 
Grynet ska vi sterilisera när hennes ungar harr flyttat, det är synd att man inte kan garantera att dom bara får en eller två kullar/år då hade jag lätt avlat på Grynet hon är en supermamma, hon hämtar mat till barnen och hon får jättefina ungar :D Ja jag vet att det finns p-piller för katter men hennes mamma fick nå fel på livmodern och fick operera bort den och det vill jag inte riskera, dessutom märks det inte nr hon löper annars hade man ju bara kunnat hålla henne inne då haha. 
Ville så gärna behålla en av hennes ungar men ja vi är ju fler i den här familjen och alla måstefå vara med och bestämma :)
 
 
Det är lite lugnare här hemma nu men fortarande fullt upp ochfull fart :D
Trodde de skulle vara jättejobbigt att lämna ivög kattungarna men det kändes bara skönt, det blev lite mycket med alla katter haha.
 
 


Kommentarer
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Söta :D

2015-09-18 @ 17:17:23
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0