Mycket häst

Ja det blir ju rätt mycket häst här nu :P
Ska fundera ut lite bra och roliga inlägg jag kan skriva om barnen eller om mig. Kanske en update om hur det går med träningen? :D
Ni får gärna kommentera om de är nåt speciellt ni vill att jag ska skriva om.
 
Här är två bilder jag tog imorse, passande gårdagens inlägg.
 
 
 
Ja i alla fall, tanken va att skriva om gårdagens ridpass i ridhuset ;)
 
Inga missöden den här gången haha, allt gick jättebra, lite krångel när Chevan skulle in i transporten när vi skulle hem men med lite tålamod så ;)
Han fick värma upp själv medans vi plockade fram lite bommar på ena sidan och tre låga hinder på andra långsidan. Så vare dags, han va jätteduktig, travade fint över bommarna och tog en galopp över hindrena, sen blev det lite rodeo efter och de va nära att jag hamna på backen men det gick bra, jag satt kvar :D
 
Så när vi mitt i allt to en liten skrittpaus så gick han så galet fint. Jag red som vanligt och plötsligt gick han ner i form och va så duktig!
 
 
Så duktig! Det tar sig, mer träning så kommer han gå jättefint sen :)
 
 
Han tyckte de va jobigt med kombinationen i alla fall i det varvet bilden togs därför ligger bommarna ner annars vek han åt sidan innan andra hindret :/ Men lite mer träning så, det gick jättebra i andra varvet :)
 
Jag längtar tills han musklar på sig mer och vi kan börja höja hindrena, jag har ju aldrig hoppat högre än 75 men med Chevan känns det som att jag skulle kunna hoppa hur högt som helst, vem vet kanske blir nån pay and jump i vår :D
 
Har också bestämt mig för att sen, när jag köper egen häst så kmmer jag kpa ett varmblod. Jag trivs otroligt bra med varmblod, jag har ju försökt med andra hästar men nej jag känner mig mest bekväm på varmblod :) Speciellt dom lite grövre varmblodden :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0