Vilken dag igår

Igår startade vi dagen med frukost och lek, sen åkte vi till stallet, åt lite mellis och tog en promenad så barnen kunde sova. Sen åt vi lite lunch med Emelie och så vare dags att packa in häst och grejer i transporten. Hoppnings tod på schemat och jag va så taggad :D
 
Chevan gick in i transport utan bråk och skötte sig galant hela vägen till ridhuset, tar typ 3 minuter att åka dit haha.
När vi kom fram insåg vi att Emelie glöt en påse i stallet, så vi skulle koppla bort transporten så hon kunde ta tillbaka, ja då gick hela stödhjulet sönder så hennes pappa fick komma med påsen och byta stödhjul, haha!
Jaja in i ridhuset, vi släppte Chevan lös och började ställa fram hinderstöd och bommar, Chevan blev supertaggad och travade runt och sen tog han galoppen och hoppade över bommarna haha. Han värmde upp sig själv ordentligt :D
 
Så vare dags att hoppa upp, Chevan va supertaggad och vi travade över lite bommar först, sen la vi upp låga kryss men han bara travade över, inga hopp där inte så vi fick höja, la bommarna på 50cm och hoppade och han hoppade hur bra som helst! Jag kände att jag skulle kunna hoppa hur högt som helst med honom, han va helt otrolig! Inte en uns tvekan, kom vi lite fel på hindret så hoppade han ändå. Vilken kille! Fick även känna på några galoppsprång. Både han och jag va helt slut men de va så roligt! Längtar till nästa gång :D
Tyvärr blir de inga ilder för Emelie som fotade och filmade allt la sin mobil på mitt biltak så den försvann nä jag åkte från stallet :(
 
Men jag tog lite bilder på Chevan och Loke, alltså den där hästen är helt underbar med barnen!
 
 
 
Dagen va liksom inte slut efter hoppningen, ne då vare ju dags att packa in häst och grejer i transporten igen, ville hästen gå in? Nej! Han bårkade, backade, kastade sig, stegrade och va helt tokig. Men så fort vi inte försökte få in honom så va han hur lugn som helst. Vi kämpade och kämpade, flyttade transporten, provade med peta till med pisk, tillsslut lyckades vi. Med en longerlina på varje sida om transporten och jag med stårt tålamod som höll i grimmskaftet så fick vi in honom. Ja och sen hände ju det där med Emelies stackars telefon när vi km tillbaka till stallet.
 
Jag va verkligen helt slut efter dagen! Men samtidigt så nöjd med hoppningen, det kändes verkligen toppenbra :D Har lite träningsvärk idag ;)
 
 
Innan vi åkte till ridhuset så sopade barnen i stallet :D Mammas små stalldrängar <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0