Vakenheladagen

Barnen har gått från, vi soverheladagen till vaknaheladagen.
Suck!
 
Dom är ju glada och pratar och skrattar när dom är vakna, men dom måste ha med mig hela tiden, dom vill inte bli lämnade ensamma utan ska underhållas konstant! Eller så ska dom äta.
De va lättare när dom sov, då kunde man hitta på annat men inte nu, nej då ska det underhållas hela tiden.
 
Bättre det än att dom är vakna och skriker i alla fall så man får väl va nöjd för det lilla.
 
 
Nu sover dom typ lite, Lukass gnäller så måste gå dit två gånger i minuten och stoppa in nappen. Dom sitter i babysitters, gav dom lite mjölk i flaska för jag orkade inte amma, haha. Det blir så kladdigt och jobbig med kuddar och skit så det fick bli flaska, Loke somnade ju i alla fall. Tänkte försöka få undan all disk i köket och hänga tvätten. Vill städa mer men det hinner jag väl inte..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jösses! Vad vill du att dom ska vara då! Sova tills dom blir självständiga kanske ..!

2014-08-21 @ 17:09:58
Postat av: Hanna

Har läst din blogg ett tag nu och måste faktiskt till slut kommentera och hålla med föregående läsare. Undrar också hur du tänkte med att barnen ska sova hela dagarna? Klart dom vill vara vakna och upptäcka världen. Det är ett heltidsjobb att vara mamma och ofta får mycket annat vänta tills den andra förälderns i huset är hemma. Barnens utveckling går ju först. Var glad att du har pojkarna och ta vara på deras vakentid istället och passa på att umgås. Det är ju det bästa som finns!

2014-08-21 @ 19:16:18
Postat av: 3barns mamman

Och ni två ovanför har ALDRIG klagat en enda dag på era barn eller?? Allt är frid och fröjd, inget barngråt, nerspydda kläder, hungriga ungar när man är på väg ut, maten färdiglagad, tvätten fixat, ni är sminkade och tiptopklädda varje dag. Aldrig behövt att hoppa över frukost och lunch tagit en timmes lång dusch precis när ni känner för de?? Tagit allt med ro utan att klaga?? Jösses vilka perfekta mammor ni är. Vissa dagar vill jag sälja mina barn till först bästa! Och vet ni.. Jag väntar en till.. Hur mycket jag behöver klaga på mina ungar vissa dagar så älskar jag att vara mamma precis som bloggerskan. Sluta sitt på era höga hästar och lägg in ett snällt ord istället! Hejja kärve du fixar de! Det är piss vissa dagar och visst kan jag skriva "det blir bättre" (haha det blir inte de, det blir annorlunda och roligare/jobbigare för varje ålder. Men du kommer älska varje jobbiga sekund!) men det hjälper ju inte dig ett dugg just när det är som jobbigast. Blir det för mycket, lägg dem i sängen, tryggt och säkert, gå ut på gården och låt dem skrika en stund. Hitta kraften och ta tag i resten när du hämtat andan igen :)

2014-08-22 @ 12:04:00
Postat av: Hanna

Jag har själv bebis just nu och har själv stått mitt i natten med bajs på både mig och bebisen. Jag har insett kl 12 att jag fortfarande inte ätit frukost, inte hunnit städa, inte ens hunnit tömma diskmaskinen innan sambon kommit hem. Då känner jag mig otillräcklig och får dåligt samvete eftersom jag å sambon får hjälpas åt med det på kvällarna ibland. Men sambon förstår att precis som han har jag "jobbat" hela dagen. Så mitt tips är att du inte känner att du måste städa å dona massa hemma, även fast det är skönast om det blir gjort. Men vissa dagar går det helt enkelt inte. Gällande toabesök så tror jag nog att barnen klarar sig själva i några minuter. Duscha är en bonus om det hinns med men inget jag förväntar mig att hinna varje dag. Utan det får jag också göra när sambon är hemma. Man får anpassa livet helt enkelt och inse att det är de små som sätter spelreglerna. Så mitt tips är att sänka din ambition gällande städning mm och i värsta fall gör det när barnens pappa är hemma, även om det så klart är skönast om det hinns med på dagarna. Men att önska att barnen sover hela dagen är för mig obegripligt. Jag vill ju umgås med min guldklimp. Hushållssysslorna kan vi dela på under kvällarna.

Svar: Fast jag räknar inte med att klara allt i hemmet, och jag önskar inte att mina barn sover dygnet runt. Alla tolkar det jag skriver olika, och jag känner inte att jag ska behöva skriva allt in i minsta detalj. De var som en chock när barnen från att sova mest delen av dygnet till att plötsligt vara vaken hela dagen från en dag till en annan. Som sagt barnen behöver sin sömn, dom är bara 3 månader och blir galet gnälliga om dom inte sover ordentligt, men jag älskar deras glada vakna stunder :D det största problemet just den dagen var att jag inte kunde lämna dom en enda sekund utan att dom tokskrek.
Nathalie Kärvegård

2014-08-23 @ 09:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0