Amning och flaskmatning

Fick en fråga om amning och flaskmatning och hur man löser det hela praktiskt med två barn :)

Hemma ammar jag nästan alltid båda samtidigt först hade jag en stor amningskudde men när barnen blev större så funkade inte de riktigt så nu har jag två helt vanliga huvudkuddar från ikea, dom är fluffiga och perfekta att ha ett barn på varje :)



Den här bilden tog jag för ett tag sen och då med amningskudden men de är samma princip nu med kuddarna.

Ibland ammar jag dom en och en typ på natten när Loke vill ha mat och Lukas sover och nån gång ibland på dagarna. Men oftast vill dom ha mat samtidigt. Hemma liggammar jag nästan alltid om bara ett barn vill ha mat. Älskar det!



Är jag inte hemma så ammar jag en och en, då brukar jag va ute i god tid innan båda blir hungriga så man slipper ha en skrikande bebis :)

Eftersom barnen somnar runt sju på kvällen och jag lägger mig typ elva så pumpar jag innan jag går och lägger mig så vi alltid har mjölk hemma ifall vi behöver barnvakt typ när jag är i skolan.

Ibland händer det att vi tar med mjölk och ger i flaska och nån gång har det hänt att jag gett flaska hemma för att jag tröttnat på amningen (vet inte varför jag gör det men det händer inte ofta).

Men som sagt barnen ammar mest men får även bröstmjölk i flaska ibland. Vi använder medelas calma flaska, jan visa mer om dom flaskorna en annan dag.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Tycker det är nog jobbigt med ett barn. Måste vara riktigt svårt med 2 små knoddar. Stor eloge till dig :-)

2014-09-30 @ 18:02:43
URL: http://rebeccastephi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0