Lååångt in i framtiden

Jag vet ju att jag en dag ska ha en egen häst, men det har hela tiden varit ett lååångt in i framtiden. Men så insåg jag häromdagen att det är nog inte så väldigt låååångt in i framtiden ändå. Jag menar om allt går som det ska så kommer jag ha ett fast jobb inom ett år, det betyder att vi kommer ha en helt annan ekonomisk situation här hemma.
 
Nu tänker jag inte gå och köpa en häst så fort jag får jobb haha, först ska vi köpa hus och jag ska jobba ett tag så vi får ordning på livet och komma in i mitt nya yrke och så. Men om kanske 2 år? Det är ju egentligen jättesnart :D
Det känns så himla underbart att bara veta att det inte alls är låååångt in i framtiden längre utan att det närmar sig med stormsteg. Drömmen ska bli sann och jag har redan börjat fundera på vad jag ska köpa för häst. Min första tanke är en läromästare som jag kan lära mig på och bli säker som ryttare men samtidigt så älskar jag utmaningar och varmblod så att köpa ett varmblod som gåt på banan och blivit för gammal, dom slutar ju på travet när dom är 12. Då är dom hanterade och en del är till och med ridna. Det bästa med varmblod är dom oftast är villiga att arbeta och lätta att hantera (tycker jag i alla fall). har ju ridit mest varmblod så känner mig trygg på dom.
 
Men samtidigt så är det ju underbart att rida riktigt fina halvblod också, en läromästare som kan lära än allt man behöver kunna som hobbyryttare. Om du läser det här Rebecca så kan jag bara säga fyfan för dig som flyttade till Sthlm, saknar dig och dina hästar! Mest Sessan faktiskt, eller ja mest dig men av hästarna så är det Sessan. Jag hann ju inte hoppa nån av dina hästar :( Vill hänga i stallet, sola och dricka redbull och snacka masa skit..
 
Här kommer lite bilder på fina varmblod jag ridit:
 
 
Finaste Tuff, min sköthäst. Tänk vilken resa vi gjorde :D
 
 
Kamelia, trodde aldrig att jag skulle hoppa med henne, trodde nog inte ens jag skulle kunna trava och galopera haha. Jag va livrädd när jag satt på henne första gången, hon va så jävla hög! Runt 170, men ju säkrare jag blev deto bättre gick det och tillslut kunde jag både hoppa och galopera och rida ut själv.
 
 
Arrebarre, eller ja Arvet haha. En häst med mycket vilja ;) (ja jag gillar att hoppa haha)
 
 
London, bästa hästen nånsin! Ska träffa honom i sommar och jag längtar. När jag träffade hans ägare för första gången så sa jag att vi skulle ha så roligt den sommaren, vi skulle bada och grejer. Lycka till sa hon ;) Kan ju säga att vi lykade, flera gånger om han tyckte ju att de va superkul att bada :D
 
Hästar är livet, finns inget bättre än att susa fram och kända vinden blåsa och höra hovarna hamra mot marken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0