9 katter

Ja just det, jag skrev ju förut att vi har 9 katter nu, inte direkt självvalt men ibland gör livet lite som det självt vill.
Vi köpte ju Grynet strax efter tt vi hade fått barnen, vi ville ha katt när vi bodde i hus och Grynet va den jag ville ha. Hon är världens gosigaste och mest sociala katt, nu överdriver jag inte ens. Hon skulle lätt kunna ligga och kela hela dagen. Det räcker och titta på henne så börjar hon spinna och vrider och vänder sig och vill att man ska ta på henne.
 
En liten miniGrynet <3
Jag fastnade fr hennes fina färeger och coola teckning, jag tycker hon är superfin!
 
 
Såhär ser hon ut nu, min stora fina tjej :D
 
Sen kom vi på att vi ville ha två katter så vi åkte och tittade på tre små tjejer och en av dom ville Jocke ha, så vi bestämde oss för henne och hem kom en liten Pyret, hon är också supermysig, trodde aldrig att hon skulle bli en kelig katt. Hon va en vilde utan dess like, hon var överallt hela tiden! Tänkte att jaha, nu har vi köpt hem en vild katt som kommer vara mer ute än inne och kela bara nån gång ibland en liten stund när hon vill, men nej då hon är också supermysig ooch social.
 
 
En liten miniPyret <3
Älskar hennes små toffsar på öronen!
 
 
Pyret är mer social med barnen än vad Grynet är. Grynet är smart och håller sig undan, hon va jämt med när barnen va små och myste när jag ammade men nu när barnen drar och slår och är hårdhänta då håller hon sig undan. Pyret däremot ska gärna vara nära men hon har börjat bli sur när dom tar i, så det gäller att hålla koll. Jag hoppas barnen och hon lär sig snart att antingen hålla avstånd eller vara snälla. Keep on tjating!
 
Ja i all fall, två katter, två honkatter. Kan det sluta i annat än babyboom? Nej tydligen inte! Vi insåg i våras att Pyret va nog lite rundare än vanligt, pötsligt va tuttarna lite större än vanligt och ja hon blev visst rundare och rundare och rundare, tillslut började det böka runt där inne och jag tänkte att snart sprängs hon, den lilla bollen. Min första kull kattungar, hur gör man? Vad ska man tänka på? Många tips fick jag:
Håll henne inne sita veckorna annars sticker hon och föder ute nånstans, katter går undan så det är ingen fara att dom föder i soffan eller så, man märker tydligt när katter föder, dom blir jätteoroliga och låter mycket.
 
Okej, dom här tipsarna känner inte mina katter! Vi höll Pyret inne och jag väntade och väntade! En dag tyckte jag hon va lite annorlunda men tänkte att de va nog kanske inte dags för så orolig va hon ju inte och hon låg ju i soffan en del, sen på kvällen såg jag hur hon vred och vände sig och liksom spände sig lite. Tänkte att undra om det är dags ändå? Gick fram och klappade henne och plötslit blev det blött, jaha där gick vattnet i SOFFAN! Tur hon låg på en filt. Sprang upp och hämtade lådan där hon skulle föda och ja inte långt efter va ettan och tvåan ute. jag sov på soffan den natten, en timme i taget för at hålla koll. Hon skötte sig kanon! 4 småttingar kom ut, en hane och resten honor. Tyvärr dog hanen efter några dagar då han troligtvis var sjuk för det hjälpte inte att jag stödmatade, en av honorna va också liten och gick upp dåligt i vikt men idag mår hon superbra och är på väg ikapp :D
 
 
Här är dom, Doris, Morran och Mia Alla är tingade och flyttar tidigast 2 september. Det kommer bli jobbigt att skiljas från dom och lite skönt haha.
 
I alla fall, det gick inte många veckor innan jag insåg att Grynet också va på tjocken. När det började rumla runt i magen på henne visste jag att de va ca 2,5 vecka kvar och ja det tog inte längre tid än så innan hennes ungar ploppade ut. Dock märkte vi inget förrän på morgonen. Även här stämde inte alls de tips jag hade fått, vi hade dörren öppen hela dagen ändå va Grynet inne på kvällen, på morgonen såg vi blod på golvet bredvid soffan, va en liten fläck i soffan också men antagligen har hon födit eller börjat föda på golvet nedanför och sen gått till lådan bakom soffan, som jag för övrigt inte ens hade visat henne.
 
 
Fyra underbart söta små gula hannar kom och dom växer så det knakar :D Nu är dom snart 2 veckor och väger strax över 200 gram och har alla öppnat ögonen :)
 
Så 9 katter, min allergi går bananas men jag tycker det är kul ändå, älskar katter, eller jag älskar nästan alla djur :P Kämpar för att få behålla n av Grynets småttingar men det går trögt, verkar inte bli nån tredje katt här hemma, men jag ger inte upp ;) 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0