Free as a bird

Skickade iväg killarna idag så att jag kan plugga lite, känner mest för att lägga ort datorn och sova några timmar. Men plugga måste göras, skolan ligger redan på en skör tråd och det känns just nu som att alla de 2 åren jag pluggade är helt förgäves och att jag lika gärna kan ge upp och lägga ner, jobba som vikarie resten av livet, eller ta ett jobb som undersköterska typ. Men ja egentligen så blir det ju bara lite försenat allting. Det är nämligen såhär att det är en tenta jag inte har klarat som jag måste vara godkänd på 3 veckor innan praktiken börjar nu i september, det betyder att senast 24/8 ska jag vara godkänd, tentan är 21/8, ekvationen går inte ihop, det är omöjligt att tentan ska hinna bli rättad och inrapporterad så de första 8 veckorna av praktiken kommer jag få göra i vår istället. Det positiva är att de trentor jag har kvar att göra kommer jag troligtvis hinna göra, jag kommer hinna läsa på en del inför praktiken jag gör resterande termin och kanske till och med börja läsa lite inför praktiken i vår. Dessutom kanske jag kan jobba lite och få lite pengar :)
 
Ja det ä ju tur att man alltid får fler chanser på högskolan, det va nån som sa en gång att det är svårare att komma in på högskolan än att komma därifrån :P jag får ju fortfarande påminnelser om att anmäla mig till tentor som hör till utbildningen jag påbärjade men aldrig avslutae för flera år sen. 
 
Nu är ju inte utbildningen körd, jag kommer ju bli klar, bara det att det kommer ta 2 månader längre tid, så kan det vara. Ibland kommer livet emellan och man får göra det bästa av situationen. Jag ska i alla fall kalra den där jävla tentan!  Jag kommer i alla fall ha praktik på barnkliniken i höst! Om jag klarar tentan men jag ska ge mig fan på att klara den så är det bara!
 
Nu ska jag plugga, får passa på när alla killar är borta ur hemmet och det är lungt och tyst :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Brukar aldrig kommentera men tänkte bli bättre på det. För det första. Kul att du börjat blogga igen :) för det andra så måste det ju va skit tufft att få ihop livet med plugg och småbarn. Och du har två!! Så cudos till dig och kämpa på! Ni kommer fixa det även om det är några små farthinder som dyker upp ibland! :) Mvh Emmelie

Svar: Ja du får gärna kommentera mera, alltid kul med kommentarer :D Ja det har varit tufft och såhär i efterhand kanske jag borde ha tagit i alla fall ett halv år ledigt, men gjort är gjort och jag är ändå stolt för att det har gått så pass bra som det har. Får tacka de runt omkring mig som gjort detta möjligt :)
Nathalie Kärvegård

2015-08-02 @ 10:16:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0