Tänk om dom kunde prata

Mina barn är hungriga barn, dom äter gärna och mycket, eller gjorde.. Eller gör med rätt förutsättningar. Det här med at försöka få två små människor nöjda när dom inte verbalt kan uttrycka vad dom vill det är inte lätt, man får chansa och testa sig fram. Det största problemet dom senaste dagarna har varit frukosten, dom har alltid slukat frukosten, ,gärna ätit 1,5 macka var, druckit mjölk och ätit ett ägg och en banan. Ja ni hör ju, men inte nu, nej dom vill liksom inte äta. Jag har bytt pålägg, delat mackan, testat och testat men inget funkar. Så idag åt dom ingenting av mackan, dom peta knappt på den och så tänkte jag att dom måste ju äta! Så jag blandade turkisk yoghurt, havregryn och banan så fick dom äta med sked och det slukade dom. Så summa sumarum: Mackan is out!
 
Maten äter dom inte heller lika bra, jag tror det är för att dom vill äta med sked eller gaffel, så imorgon ska jag köpa fler gafflar, vi har skedar och de funkar ju men bara till kladdig mat, typ mos. Dom älskar mos!
 
Ja man får helt enkelt testa sig fram :)
 
 
 
Kladdig mat är god mat :P
 
Nej nu är det dags att köra igång dagen, barnen leker så jag ska ploka undan lite här hemma innan mellis och promenad :)
 
Btw jag sov inatt :D Så idag är det en pigg mamma, som dock va tvungen att gå upp 06.10 för då tog barnen morgon men ändå, dom sov hela natten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0