Vikt och mat

Det är ju rätt stor hets kring vikt och mat nu för tiden, man ska äta si och så, räkna kalorier, träna och vara smal och fit. Men för vem egentligen? För vems skull ska vi göra allt det här? För att uppfylla ett visst ideal och se ut som alla andra?
 
Jag vill gå ner i vikt, eller framför allt vill jag få bort min fläskmage, mina tjocka lår och min haka. jag vill tighta till kroppen, jag vill se ut som jag gjorde innan sambokilon och gravidkilon. Och jag gör det enbart för min egen skull! För mig handlar det inte om att bli supersmal och se ut som en top modell. Jag vill het enkelt trivas i min kropp och just nu har jag ett helt gäng extrakilon som sitter i vägen för min egen självkänsla.
 
 
 
Idag ser jag ut såhär, om 1 månad kommer jag ta nya bilder för att jämföra :)
Jag har lite mått också, vikt och cm.
Vikt: 87,6 kg
Mått: 
Mage: 113 cm
Rumpa: 112 cm
Lår: 68 cm
Arm: 38 cm
 
 
Invägning varannan vecka och fotojämförelse en gång i månaden :D
 
Så vad ska jag göra då för att nå mina mål?
- Äta färre kalorier
- Röra på mig mer
Inte så svårt eller hur? ;) För en godisråtta som mig är det svårt men jag ska klara det :D
 
Har gjort ett träningsupplägg som ser ut såhär:

Vecka 1+2

- Gå/springa/cykla 2 mil/vecka
- Träna hemma 2 ggr

Vecka 3+4

- Gå/springa/cykla 3 mil/vecka
- Träna hemma 3 ggr

Vecka 5+6

- Gå/springa/cykla 4 mil/vecka
- Träna hemma 3 ggr

Mitt stora mål är att väga 70 kg eller mindre senast 1/3 2016. Tanken är att komma ner till 68 och försöka hålla mig där.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0