Så glada, så snälla!

Får väldigt ofta höra:
Vad lugna barn du har.
Är dom alltid såhär glada?
Dom är så snälla och lugna.
 
Ja vi har haft tur, dom är väldigt "lätta" barn, alla barn är ju snälla, inget barn skriker eller är "jobbigt" för att vara elakt :) Men mina barn är oftast glada och lugna och det är väl tur eftersom dom är två. Bara det är ju jobbigt nog ibland. 
Barnen finner sig i det mesta, dom älskar att göra saker och tröttnar rätt snabbt på att vara hemma så nästa vecka när öppna förskolan börjar så kommer jag åka dit ibland så dom får leka av sig med andra barn. För även om dom är lugna och glada så har dom energi utan dess like, det går ju i 110 hela dagarna!
 
 
Nu är dom snart 16 månader och jag tycker själv att vi hr lyckats bra hittills med deras uppväxt och jag känner mig nöjd som mamma :D 
 
Men en sak som fortfarande förvånar mig är när folk tittar på barnen och frågar:
Är det tvillingar?
 
Seriöst, du ser två likadana, likastora barn i samma vagn, vad fan tror du? Hade dom sett olika ut, varit olika stora eller nåt liknande okej men dom är lika stora och likadana! Ja självklart är dom tvillingar!
Och så är det ungefär som att man måste fråga: Är det en av varje?
Nej dom är väldigt pojkigt klädda, grönt, blått osv, aldrig rosa, lila eller nån tjejfärg. Aldrig klänning eller andra tjejkläder. Kan man inte tänka och titta innan man frågar? Eller måste man fråga? Måste man ens veta? Spelar det ens nån roll?
 
Ja egentligen spelar det ju ingen roll, jag tycker bara det är konstigt haha, eller när man går och handlar och folk tittar och skrattar, säkert för att dom är så söta och för att det är tvillingar det är ju inte jättevanligt. Men seriöst, det är två bebisar som vilka som helst, dom råkar bara va födda på samma dag :)
 
 
 Såhär lugna är dom :) jag kan rida medans Emelie går med dom i vagnen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0