Skor och öppna förskolan

Idag insåg jag att det skulle bli en lång dag med två barn som klättrar på väggarna, det skule ju spöregna hela dagen så att gå ut var inget alternativ..
Men lyckligt nog insåg jag att öppna förskolan har börjat så för första gången åkte vi dit och vilken hit! Barnen lekte massor och hade superskoj med allt som fanns att leka med där så nu ska vi försöka ta oss dit varje onsdag, blir nog på tisdagar också fast då åker vi till öppna förskolan i Himmeta :) Eller kyrkis vet jag att några kallar det :)
 
Efter "kyrkis" åkte vi hem, barnen somnade nästa i bilen och tokdäckade hemma och sov i 1.5 timme haha. När dom vaknade åt vi lunch och barnen kastade i stort sett allt på golvet så jag tog fram en burk med pure och matade dom och de va tydligen gott.
 
Efter lunchen hämtade vi farmor och åkte till Västerås och köpte nya skor och stövlar till barnen så nu kan vi börja vara ute även när det är blött :D
 
Nu till middan kastades också alt på golvet så det slutade med att dom fick dela på en burk pure, fast den fick dom äta själva med sked och fingrar och det gick kanon så dom har gått tillbaka till att vara bebisar som äter pure :P Får väl köra någa dagar med sån mat nu, fast hemmagjord då. Ska ju göra köttgryta och potatis ikväll, så får mos ihop det till lunchen imorn och hoppas det duger :P
 
Nu leker barnen så jag ska försöka städa undan krigszonen i köket, det blir ju lite av ett bombnedslag när barnen har varit där :P Tror katterna har rensat det mesta under bordet iaf :D
 
Imorn kör vi heldag i stallet så då får ni en riktig bildbomb så håller jag det här inlägget utan bilder :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0